Ehdot koskevat tilauksia, jotka on tehty 28. elokuuta 2025 alkaen.
Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin tilauksiin, jotka teet Liberokerhon jäsenenä (jäljempänä "sinä") Liberokerhosta, ja tilauksen tehdessäsi hyväksyt nämä ehdot.
Muut Liberokerhon jäsenyyteen liittyvät ehdot voit lukea täältä. Tietoa siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi tilauksen yhteydessä, löydät täältä.
Tuotteita voi tilata kerätyillä pisteillä.
Joitakin tuotteita voi myös ostaa maksua vastaan (tarjotulla Klarna-maksuratkaisulla) tai pisteiden ja tavallisen maksun yhdistelmällä.
Tietoa pistekertymästäsi löydät kohdasta ”Minun sivuni”.
Kaupassa ilmoitetaan, kuinka monta pistettä tarvitaan tuotteen tilaamiseen. Tuotteet, jotka voi tilata vain pisteillä, voi lisätä ostoskoriin vain, jos sinulla on riittävästi pisteitä. Tuotteille, jotka voi ostaa rahamaksua vastaan tai pisteiden ja maksun yhdistelmällä, ilmoitetaan myös euromääräinen arvo. Kun lisäät näitä tuotteita ostoskoriin, maksuna käytetään ensisijaisesti keräämiäsi pisteitä. Jos tilaat useita tuotteita samanaikaisesti, pisteet jaetaan ensin tuotteille, jotka voidaan tilata vain pisteillä, ja sen jälkeen tasaisesti muihin ostoskorin tuotteille (mikä vaikuttaa mahdolliseen palauttamiseen). Mahdollinen maksettavaksesi jäävä pisteiden ylittävä summa ilmoitetaan euroina. Voit maksaa tämän summan kassalle siirtyessäsi valitsemallasi maksutavalla [tarjotulla maksupalvelulla/Klarna].
Liberokerho ei tarjoa lakisääteisen peruuttamisoikeutesi lisäksi avoimia osto- tai vaihto-oikeuksia.
Jos tuote on vahingoittunut sen vastaanottaessasi, ei vastaa tilauksen yhteydessä ilmoitettua laatua tai jos saamasi tuote ei muuten vastaa tilaustasi, pyydämme ottamaan meihin yhteyttä mahdollisimman pian alla kuvatulla tavalla.
Lain mukaan et voi ostajana vedota tuotteen virheeseen, ellet ilmoita myyjälle virheestä kohtuullisessa ajassa kuluessa siitä, kun havaitsit virheen tai sinun olisi pitänyt havaita se. Reklamaatio voidaan kuitenkin tehdä aina kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta, vaikka toivomme toki, että reagoit mahdollisimman nopeasti. Vastuumme tuotteen virheistä arvioidaan kuluttajansuojalain säännösten mukaisesti.
Jos emme pysty ratkaisemaan valitustasi tyydyttävällä tavalla, sinulla on oikeus saattaa valituksesi kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Ennen kuin viet asiasi kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, suosittelemme ottaa yhteyttä ensin kuluttajaneuvontaan.
Jos haluat palauttaa tuotteen (peruuttamisen tai reklamaation vuoksi), sinun tulee ottaa ensin yhteyttä meihin. Voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen support@libero.fi.
Peruuttamisoikeutta käyttäessäsi voit käyttää oikeusministeriön peruuttamisohjeen mallia tarvittavista tiedoista:
Vastaanottaja: Oy Essity Finland Ab / Essity Hygiene and Health Ab, Revontulenkuja 1, 02100 Espoo, support@libero.fi
Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*):
– Tilauspäivä (*)/ Vastaanottopäivä (*)
– Kuluttajan nimi:
– Kuluttajan osoite:
– Kuluttajan allekirjoitus (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
– Päiväys
[*] Tarpeeton yliviivataan.
Huomaathan, että sinun on palautettava tuotteet meille omalla kustannuksellasi ja vastuullasi. Suosittelemme käyttämään seurattavaa toimituspalvelua, sillä emme voi ottaa vastuuta paketin katoamisesta tai vahingoittumisesta kuljetuksen aikana. Varmistathan, että valitset toimitustavan, jossa lähetyspalvelun tarjoaja toimittaa palautuspakettisi suoraan osoitteeseen. Meillä ei ole mahdollisuutta noutaa paketteja noutopisteestä. Kuljetuksen aikana vahingoittuneita tuotteita ei hyvitetä.
Emme tarjoa avoimia osto- tai vaihto-oikeuksia lakisääteisen peruuttamisoikeuden lisäksi. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on tehtävä palautus yllä mainitulla tavalla ja tehdä sen jälkeen uusi tilaus haluamastasi tuotteesta.
Peruuttamiseen tai reklamaation perustuvassa palautuksessa hyvitys tehdään samalla maksutavalla, jota käytettiin tilausta tehtäessä. Tämä tarkoittaa, että jos tilauksessa on käytetty pisteitä, vastaava määrä palautetaan jäsentilillesi, ja maksettu osuus palautetaan alkuperäiselle maksutavalle. Klarna käsittelee kaikki hyvitykset.
Pyrimme hyvittämään sinulle maksun viivytyksettä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautetut tuotteet. Hyvitys tehdään vasta, kun olemme vastaanottaneet palautetut tuotteet.
Mikäli palautat tuotteen näiden ehtojen vastaisesti, pidätämme oikeuden olla hyvittämättä maksua tai palauttamatta tuotetta takaisin sinulle.
Digitaalisesti toimitettavilla tuotteilla on rajoitettu voimassaoloaika, joka on ilmoitettu tuotteessa tai tuotteen toimituksen mukana lähetetyssä sähköpostiviestissä.
Emme voi taata, että kaupassa esitetyt tuotekuvat vastaavat tarkasti tuotteiden todellista ulkonäköä tai ominaisuuksia. Esimerkiksi värit voivat näyttäytyä erilaisilta riippuen käytetystä näytöstä. Sama koskee personoituja tuotteita, kuten sovelluksessa luotua valokuvakirjaa.
Pidätämme oikeuden mahdollisiin virheisiin kaupassa, kuten hinnoittelu- tai tuotekuvauksissa. Varaamme oikeuden korjata tällaiset virheet jälkikäteen. Varaamme myös oikeuden hinnanmuutoksiin, loppuunmyyntiin, teknisiin ongelmiin sekä mahdollisiin kirjoitusvirheisiin kaupassa.