Kun jatkat tämän sivun käyttöä hyväksyt samalla evästeiden käytön. Voit lukea lisää tästä linkistä.

 

Raskaana kuntoilu

Kuinka moni on kuntoillut raskaana ollessaan ettei tulisi mitään liika kiloja? Mikä liikunta olisi hyvä tapa välttää nämä niin sanotut liika kilot ? :)

20.3.2012
Sarppu
Sarppu

ööp no mulla lähti vauvakilot, ne huimat 6,5kg kyllä joo viikon sisään pois synnytyksen jälkeen, siitä en tiiä oliko imettämisellä vaikutusta mutta 4kk ikään sitä jatkettiin ja paino ei tippunu edes 100g tuon 6,5kilon jälkeen :D en siis allekirjota, riippuu varmaan ihmisestä mut mulla lähti se mikä oli tullu eikä yhtään sen enempää.. täysimetyksellä ei oltu mut pääasiallisella kyllä..
rasvaa on takamus täynnä ja heikko syömänen olin ekan 2kk eikä ainakaan niitä rasvoja polttanu kyllä XD edelleen rellottaa samat rasvat takamuksessa :D mut lääkärihän tuo mulle sano että syö enempi vauva tarvii rasvaa ku olin aika loppuvaiheessa, viimesen kolmanneksen tarkastus..
vaikka siis omasta takaa olin ylipainonen (ennen raskautta jo sen repa 10kiloo) ja söin jatkuvalla syötöllä.. kahden tunnin välein mahan täyteen ku muuten oisin kuollu nälkään ni vielä ois pitäny syödä lisää et tulis rasvaa :D ei ilmeisesti tarvitse panikoida rasvaa..

20.3.2012
ninnup
ninnup

Ääk poistin vahingossa tuon kommentin... voi perkule. Laitoin vaan että ei ole viimesen vuoden aikana mitenkään kummemmin liikuttua että kotona jumpannu ja ulkoillu paljon, vaikka onki mulla ollu tapana syödä mitä sattuu viimesen parinvuoden ajana niin oon aika siinä samoissa lukemissa 55kg pysyny. Tavoitteena vaan olisi ettei tulisi mitään ylimääräsiä ''rasvakiloja'' koska en oo mitään laihduttaja tyyppiä koskaan ollut joten en varmaan hirveesti jaksaisi huhkiakkaan :D Jotkut on sanonut ja oon lukenut että imettäminen on auttanu laihduttamisessa tai polttanut rasvaa?

20.3.2012
Sarppu
Sarppu

Kirjoittaja on poistanut kommentit.

20.3.2012
Sarppu
Sarppu

no kilojen takia en harrasta mitään.. en oo ottanu ressiä, viimeks ei noussu juuri lainkaan mut kuntoilin sen verran tossa että salilla kävin keposta jalka ja käsireeniä tekemässä.. kuhan pojan kans päästään ulos ni tulee vähän käveltyä.. olin viime kerralla niin rampa ku oli raskas työ ni rampauduin jo heti alkumetreillä selkäni kanssa eikä tullu liikuttua ku aina piti olla taluttaja mut nyt aattelin et niin kauan ku kärsii ni kuhan jottain :D

saapihan se käsittääkseni olla aikalailla mitä vaan kunhan ei hirmu rytkettä ja repimistä oo.. rauhallisempaa ku aikasemmin.. siitä mammajoogasta oon kuullu paljon kehua ja ihan perus jumppia ja uintia on moni harrastanu liki loppuun saakka

20.3.2012
ninnup
ninnup

no jos ennen raskautta ei oo kuntoillu niin ei saa raskaana alottaa mitään kovin raskasta, mutta jos on kuntoillu ennen raskauttakin niin saa jatkaa niin pitkään kun itestä hyvältä tuntuu.

jos ei oo kuntoillu ennen raskautta paljoa mitään niin perinteistä kävelyä, uinti on ihan paras, pyöräily ehdottomasti, ite innostuin pyöräilemään.

mutta ehkä eniten kannattaa kattoo mitä suuhunsa laittaa. eihän ihminen liho jos syö oikein ja oikeita määriä. ja toi painon nousu on niin yksilöllistä, joillekin sitä ei tule vaikka kuinka herkuttelee raskaana ollessaan ja jotkut paisuu heti suunnilleen sen verran mitä on syöny ylimäärästä. ja säännölliset ruokailuajat auttaa, vähän ruokaa mutta useammin. ja paljon vettä.

20.3.2012
mustikka88
mustikka88
3 years, 11-month-old toddler
Tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Ladataan...