Kun jatkat tämän sivun käyttöä hyväksyt samalla evästeiden käytön. Voit lukea lisää tästä linkistä.

 

Vinkkejä etovaan oloon ja terveelliseen raskausruokavalioon

Hei kohtalotoverit, olen juuri siirtymässä 9 raskausviikolleni. Minulla on jo entuudestaan 1 lapsi jonka kanssa raskaus sekä synnytys sujui kuin lastenleikki, toisen raskauteni kohdalla tuntuu kuin olisin raskaana ensimmäistä kertaa ja tunteiden kirjo on valtava. Ongelmaksi on muodostunut etova olo, olen toki onnellinen että ruoka pysyy sisällä, mutta etova olo seuraa pitkin kokopäivän joka vaikeuttaa syömistä ja terveellisten ruokien valintaa. Etova olo iskee niin voimakkaana ettei mikään maistu paitsi täytetyt voileivät tai todella epäterveelliset uunissa nopeasti valmistettavat ruoat , pizzat leivät tms. Ymmärrän kyllä että itselle pitää olla armollinen ja ei turhaan miettiä raskauskiloja tai terveellisiä ruokatottumuksia raskauden aikana itseään ruoskien. En ole kuitenkaan huolissani liikakiloista vaan enemmän tapoihin kangistumisesta, pelkään että helpot sekä epäterveelliset ruoat jäävät tavaksi raskauden koko loppuajaksi ja hyvintodennäköisesti myös lapsen synnyttyä. Haluaisin vinkkejä siitä miten itse olette hallinneet etovaa oloa, onko vitamiineja, ruokia jotka ovat teillä toimineet tai muita poppakonsteja jonka avulla saisin itsekuria tehtyä edes hitusen terveellisiä ruokia josta nauttisi etova äiti ja vauva :) jostain syystä leipä ja suolainen ruoka tuntuu uppoavan mutta olisi ihana laajentaa ruokavaliota muuhunkin !

12.9.2019
Etovaolo
Etovaolo
14 weeks pregnant

Hei
Mulla oli sama etovaolo aamusta iltaan ja ruokavalio aika suppea ensimmäiset 14 viikkoa. Itselläni huonoon oloon auttoi liikkuminen! Vaikka kuinka väsytti ja oli huono olo.,kun sai itsensä liikkeelle, niin paha olo kaikkosi juoksulenkin/salitreenin ajaksi kokonaan! Ja sit kun söi heti treenin jälkeen, ni pystyi syömään terveellisesti. Mulle ainakin väsymys ja etovaolo oli teko syy jättää treeni väliin. Tosin eihän se kaikilla näin mene, mutta kannattaa kokeilla! Ja tsemppiä odotukseen.

13.9.2019
Merimaaria
Merimaaria
30 weeks pregnant

Nyt kun sanoit niin pinaattikeitto munalla oli hyvä ruoka mikä ei juuri yököttänyt👌😄 kyllä sitä alkuun ajattelin että tän raskauden liikun ja käyn salilla niin pitkään ku mahdollista (ekan raskausajan työttömänä ja makasin melkein vaan kotona kaikki päivät, kiloja tuli 20...🙈) ja syön terveellisesti, mutta jatkuvan huonon olon takia en juuri syönyt mitään ja siksi ei oikein liikkumiseenkaan löytynyt energiaa...nyt kun ruoka alkanut maistua niin jaksanut käydä muutaman kerran viikossa liikkumassa (vaunulenkkien ja puistossa käynnin lisäksi). Ehkä tämä tästä😅 tsemppiä sulle😊

12.9.2019
taaperonäiti
taaperonäiti

Tottahan se on että pienihän sielä kokoajan kasvaa söi sitten pizzaa tai patonkia, tänään huomasin että helposti ja nopeasti tehtävät ruoat menevät paremmin alas kun alkaa osata omaa etovaa oloaan ennakoida = valmiskeitot esim, nopea, helppo ja ei liian epäterveellinenkään 👌

12.9.2019
Etovaolo
Etovaolo
14 weeks pregnant

Pystyn niin samaistuun tohon tilanteeseen...😂 eka raskaus meni ihan ok, jotakin pientä huonoaoloa oli alkuun mutta se loppui kuin seinään ekan kolmanneksen jälkeen, loppuraskaudesta vaivasi närästys...mutta nyt! Huono olo on jatkunut alusta asti ja jatkuu edelleen...nyt ehkä vähän helpottanut ja pystyn syömään kotiruokaa normaalisti mutta alku oli kamala ja päivän aikana saatoin syödä vaan pullaa tai karkkia ja siitä huono omatunto...vaikka pääasia kai että jotakin pistää suuhunsa eikä koko päivää ole syömättä🤔

12.9.2019
taaperonäiti
taaperonäiti
Tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Ladataan...