Kun jatkat tämän sivun käyttöä hyväksyt samalla evästeiden käytön. Voit lukea lisää tästä linkistä.

 

Lantiopohjan lihastreenit

Koskas nuo lihastreenit kannattaa, tai voi aloittaa? Varmaankin ennen synnytystä voinee tehdä useinkin, mutta entäs synnytyksen jälkeen?

5.6.2018
Vaimo2017
Vaimo2017
9-month-old baby

Liikaa ei pidä treenata koska synnytyksessä pitää osata myös rentouttaa lihakset, että vauva pääsee läpi. Liian treenatut lantionpohjan lihakset voi itse asiassa aiheuttaa repeämiä.

Tärkeintä on siis alakerran lihasten kokonaisvaltainen hallinta.

Ja heti synnytyksen jälkeen kannattaa ryhtyä treenaamaan eikä unohtaa viikon parin päästä.

Mulla itelläni on lihakset olleet hyvässä iskussa heti synnytyksen jälkeen mutta vauvaa nuuhkiessa ja arkea pyörittäessä vähän jäänyt treenit. Sitten on jossain vaiheessa honannut, et hitsi ku aivastaessa lirahtaa.

8.6.2018
misukka
misukka
2 years, 6-month-old toddler

Harjoitin lantionpohjan lihaksia koko raskauden ajan ja heti synnytyksen jälkeen kun leikkurista pääsin osastolle. Myös sairaalasta saa ohjeistuksen lihasten harjoitteluun. Ja joka päivä, monta kertaa päivässä. Onneksi tein niitä jo raskauden aikana niin ei tullut pahoja komplikaatioita kun repesin niin pahasti synnytyksessä.

7.6.2018
SonjaVay
SonjaVay
9 weeks pregnant
Tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Ladataan...