Kun jatkat tämän sivun käyttöä hyväksyt samalla evästeiden käytön. Voit lukea lisää tästä linkistä.

 

Treenaaminen raskauden aikana

Miten teillä salikissoilla on treenaaminen muuttunut raskauden aikana? Millaisia liikesarjoja suosittelette? Itse vielä teen perussettiä (rv 15 kohta lähtee), mutta ilmeisesti pitää jossain vaiheessa alkaa muuttamaan saliohjelmaa. Painoja olen jo hieman tiputtanut alaspäin ihan varmuuden vuoksi. Entä mitenkäs lisäproteiinituotteet? Huomasin ainakin, että käyttämääni protskujauhetta ei suositella raskaana oleville, joten olen joutunut antamaan sen eteenpäin ja tyytymään rahkaan ja silloin tällöin patukkaan.

16.11.2014
hanipazui
hanipazui

Mä odotan kaksosia, ja olen ollut niin huonovointinen raskauden aikana, että salitreenaus on jäänyt kokonaan. Nyt ehkä pahoinvoinnin väistyttyä tekis mieli tehdä jotain, mutta luulen että kaksosista johtuen mennään aika kevyesti, ja varmaan pysyn crosstrainerissa/hölkkäämisessä ja kevyissä lihaskuntoharjoitteissa, kun alkaa toi olo olla jo aika tukala vaikka on vasta rv21... Lisäksi mun paino laahaa jäljessä, joten en oikein tiedä kannattaako tässä lisätä omaa kalorienkulutustaan, kun en ehdi syömään enempää kuin jo nyt syön (sitten pitäisi puputtaa safkaa koko ajan).

18.12.2014
TwinMimi
TwinMimi

Mä jätin ainakin kaikki lisäravinteet ja ylimääräiset proteiinit pois, jätin käyttöön vain perus monivitamiinin, jonka senkin vaihdoin sellaiseen joka kövi raskauden/imetyksen aikana.

Salilla en käynyt enää poikaa odottaessa, mutta tyttöä odottaessa kävin. Tein jonkin verran samoja sarjoja kuin ennen, mutta olotilojen mukaan menin ja koitin kuunnella kroppaa. Eli ei mitään pakollista salilla käyntiä joka ma-ke-pe, vaan voinnin mukaan.

16.11.2014
carata
carata

joku viisas on joskus sanonut, että "raskautta ei voi ravistaa irti naisesta", mikä pitää varmaan osin paikkansa.  mikäli tiineys etenee normaalisti ilman sen kummempia ongelmia, niin varmaan kroppa on se paras mittari kertomaan mitä voi tehdä ja mitä ei.  kaikki vähääkään pahalta tuntuvat paree jättää poies.  vatsalihaksia kannattaa kanssa tietyssä kohtaa varoa ettei tule revähdyksiä.  

ite en oo koskaan saleillut tosissani, lähinnä sellaista amatööriliikkumista kausittain:)  mutta muistan kyllä juosseeni matolla vielä rv27 ilman ongelmia. lonkkia varoin aika paljon ettei löystymisestä ja liitosten venymisestä  tulleet kivut yhtään pahenisi.   vesijuoksu oli sellainen, mitä ekassa raskaudessani harrastin 17vkon ajan joka arkipäivä.   se oli mun pelastus, kun mikään muu liikuntamuoto ei enää onnistunut kipujen vuoksi.

16.11.2014
Blanco
Blanco

Mä treenasin rv 38 loppuun ja vauva syntyi 39+4. Akuksi jätin makuulla tehtävät liikkeet pois (kohtu painaa aorttaa, veri ei kierrä kunnolla, aiheutti huimausta). Tein kaikkia liikkeitä mitkä ei tuntunu pahalta. Ihan maksimipainoja en käyttäny, mut kohtuu isoja. Ihan lopussa tein ylläpito painoilla. Mut mulla siis normaali raskaus, eikä ennakoivia supistuksia. Tsemppiä treeneihin:)

16.11.2014
RJP76
RJP76
2 years, 1-month-old toddler
Tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Ladataan...