Kun jatkat tämän sivun käyttöä hyväksyt samalla evästeiden käytön. Voit lukea lisää tästä linkistä.

Käytännön vinkit yökasteluun

Olemme koonneet tähän muutamia käytännön vinkkejä sinulle, jonka lapsella on vaikea pysyä kuivana öisin. 

  • Välttäkää ruon ja juoman nauttimista paria tuntia ennen nukkumaanmenoa. Erityisen tärkeää on välttää hapotettuja juomia, joilla on virtsantuotantoa edistävä vaikutus, kuten teellä ja kahvillakin.
  • Hyvät rutiinit säännöllisine WC-käynteineen päivän aikana – ja juuri ennen nukkumaanmenoa.
  • Liberon SleepTight -yövaippa on tehokas vuotosuoja, jonka ansiosta lapsi saa herätä kuivassa vuoteessa. Se on helppo riisua eikä sitä välttämättä edes huomaa yövaatteiden alta.
  • Käytä sängynsuojusta, joka suojaa ja imee kosteuden – hyvä hankinta.
  • Kaksiosaiset yövaatteet. Märät housut voi ottaa pois, kun yläosa pysyy kuivana.   
  • Pesukoppaan muovipussit, jotka voi sulkea. Näin kosteus ja haju eivät leviä muihin vaatteisiin.
  • Jos lapsi pissaa sänkyyn, sängynsuojuksen voi poistaa ja kietoa suojaksi märkien vuodevaatteiden ympärille. Aamulla on helppo avata käärö ja pestä pyykit.
  • Tsemppiä vaan, vaikka pitääkin pestä pyykkiä – älä näytä lapselle pettymystäsi.

Lähteet:
1177.se
svenskaenures.se
tryggabarn.nu

Tekijä

Libero
Tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Ladataan...