Käytännön vinkit yökasteluun

Olemme koonneet tähän muutamia käytännön vinkkejä sinulle, jonka lapsella on vaikea pysyä kuivana öisin. 

  • Välttäkää ruon ja juoman nauttimista paria tuntia ennen nukkumaanmenoa. Erityisen tärkeää on välttää hapotettuja juomia, joilla on virtsantuotantoa edistävä vaikutus, kuten teellä ja kahvillakin.
  • Hyvät rutiinit säännöllisine WC-käynteineen päivän aikana – ja juuri ennen nukkumaanmenoa.
  • Liberon SleepTight -yövaippa on tehokas vuotosuoja, jonka ansiosta lapsi saa herätä kuivassa vuoteessa. Se on helppo riisua eikä sitä välttämättä edes huomaa yövaatteiden alta.
  • Käytä sängynsuojusta, joka suojaa ja imee kosteuden – hyvä hankinta.
  • Kaksiosaiset yövaatteet. Märät housut voi ottaa pois, kun yläosa pysyy kuivana.   
  • Pesukoppaan muovipussit, jotka voi sulkea. Näin kosteus ja haju eivät leviä muihin vaatteisiin.
  • Jos lapsi pissaa sänkyyn, sängynsuojuksen voi poistaa ja kietoa suojaksi märkien vuodevaatteiden ympärille. Aamulla on helppo avata käärö ja pestä pyykit.
  • Tsemppiä vaan, vaikka pitääkin pestä pyykkiä – älä näytä lapselle pettymystäsi.

Lähteet:
1177.se
svenskaenures.se
tryggabarn.nu

Tekijä

Libero
Tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Ladataan...